milouenpatrick.reismee.nl

''Oh ja, wekker.''

''Maar het is zondag..?''

''Uhm.....''

''OOOOH JA!!''

Oh ja, vandaag gaan we weg, de verschrikkelijke reis tegemoet van 1600 km naar Barcelona. Eerst maar eens koffie. Na wat gegeten te hebben en een beetje wakker te zijn geworden hebben we ons aangekleed, tassen nog even gechekt en aangevuld waar nodig. Alles in de Golf proppen om vervolgens de Caddy op te halen op het werk. Wil ging mee, om de auto later terug te rijden. Poesjes gedag zeggen, and there we go. ''Al die tassen gaan echt niet meer in de auto passen...'' ''Ja, maar welke idioot neemt er nou ook 12 paar schoenen mee?!''

Caddy gezien, oeh die was inderdaad helemaal vol. Maar alles is er in gekomen op een normale manier, zonder dat er Japanse metro mannen nodig waren om alles nog eens harder aan te drukken.

Met een paar drukken op de Mio komt er de reis naar Barcelona op het schermpje. Totaal aantal kilometers: 1600. Oeh, dat komt toch even harder aan. Maar goed, gewoon verstand om nul en gaan.

En daar gaan we dan, Jut en Jul op reis. Ons doel was om zo'n beetje tussen Dijon en Lyon uit te komen. Geen problemen gehad met rijden, alleen Mio was een keertje de weg even kwijt (ja, zelfs zij kan dat) wat ons wel 10 km kosten!!!!! Ze was namelijk ingesteld om de tolwegen te vermijden, wat nu natuurlijk niet hoefde. Eenmaal op de tolwegen gaat het best rap. Ik was natuurlijk weer in slaap gevallen en Patrick maar stug door rijden. Toen we na een paar pauzes (en een heel vies benzinepompbroodje) en zo'n 600 km verder waren, het was inmiddels zo rond zessen, wilde we wel stoppen om even een tukje te doen. In de Mio, ''hotel'' intypen, bleek dat we pas van de tolweg af konden na 50 km. Balen dus, maar we waren onderweg. Na wat hotelletjes te hebben afgekeurd en er dan heel hard voor wegrijden, zag Patrick ineens het Ibis hotel. Helemaal top! Auto staat op een bewaakte parkeerkgarage en wij kunnen even liggen.

Het was inmiddels 20:00 geworden en we hadden toch wel een beetje honger gekregen. Wij het stadje inlopen (bleek dat we in Saint Pierre zaten, wisten wij veel) wat er super lief en gezellig uitzag. In mijn beste Frans de menukaart proberen te vertalen, en toch een beetje onzeker bestelde wij ons eten. Het menu van de dag:

P:lamskoteletten M: een stukje kalfsvlees. Jammie jammie jammie

en als toetje, of course, twee creme brulee.

Toen terug naar het hotel om even heerlijk te douchen en lekker in bed te liggen. Het is mooi geweest voor vandaag en we gaan lekker slapen. Morgen naar Barcelona rijden, dat wordt ook nog een hele tocht (ongeveer 650 km...)

Dimitri

Leuk, zeg! En wat een heerlijke stad, Barcelona! Willen jullie het in 2 dagen doen? Ik deed het met Neeltje in 4 dagen... ;-) Ik kijk uit naar het volgende bericht!