milouenpatrick.reismee.nl

Bijna een maand voorbij

Hallo iedereen,

Wat gaat de tijd toch snel. Er is alweer een maand voorbij!!! En natuurlijk zijn er weer een heleboel dingen gebeurd, sommige leuk, andere niet zo leuk.

Zo begon het weekend van 17 en 18 Juli niet zo leuk. We hadden scooters gehuurd, en wilde die zaterdagochtend om 09:00 komen ophalen. Alleen het punt was dat ze voor ons geen goede helmen hadden. Die waren allemaal mee met de andere huurders. Alleen L en XL voor ons. Wij, met onze kleine kuikenkopjes, hebben dat natuurlijk niet gedaan en zijn boos terug gegaan om ons geld terug te vragen. Shit, wat nu? Toen zijn we een beetje gaan toeren met de Caddy. Waar we uiteindelijk bij een super mooi uitzicht kwamen bij het dorpje Calla Pi. Daar was een strandje tussen twee rotsen. Maar als je de andere kant op zou gaan, dus niet naar de zee maar land in waards, liep het nog een stukje door. Wij besloten te gaan klimmen. Hartstikke leuk, alleen ik had moeite met terug te komen, wat Patrick natuurlijk erg vermakelijk vond.... Aghum....

Toen we verder reden kwamen we bij het stadje Sant Jordi uit. Daar liepen we rond en zagen daar een verkooppunt om naar Cabrera te gaan. Cabrera is een eiland en meteen het national parc van Mallorca, zo wel Spanje. We hadden het er al over, en besloten om dat de volgende dag te gaan doen. Super leuk :) Toen gingen we wat lunchen. En zagen vanaf daar een bootverhuurbedrijf. Maar we zagen ook een zielbootje liggen. ''Zouden ze die ook verhuren?'' Wij vragen. Nee, deze niet, maar aan de andere kant van het strand was een gastje die ze wel verhuurde. Wij er weer heen (eerst nog de verkeerde kant op gereden) en inderdaad hij verhuurde ze. Nog weer iets leuks :) Dus dat gaan we morgen (24 juli) doen. Heb er nu echt al zin in.

18 juli

De boot vertrok rond 11:00 dus we moesten wel een beetje vroeg opstaan, we moesten nog een uur rijden. Snel snorkels gekocht, een hoedje voor mij (we willen niet weer dat ik flauw val ;)) en we gingen op weg. p een volgepropte bood, met allemaal asociale, hard sprekende Spanjaarden moesten we een uurtje varen. Onderweg stopte we nog bij the Blue Cave, een grot in een berg waar het super blauw was (ja duuuh, zo is de naam) en waar we ook nog konden zwemmen. Hebben wij niet gedaan.

Toen we daar aankwamen werden we eerst ruw behandeld door een Spanjaard van daar die ons even op de feiten ging drukken. Ja ja ja en amen zeggen dan maar. Toen zijn we naar het kasteel gegaan. Op de weg ernaartoe, alleen maar salamanders, niet normaal. En ook niet bang he? Oooooh nee, die waren gewoon nieuwsgieriger dan wij. Wat super van het kasteel was, was dat ze er weinig aan gerenoveerd hadden. ''Toeristenvriendelijk, om het maar zo te zeggen. De trap, waar P en ik niet breed konden staan omdat dat gewoon niet paste, was denken wij nog de echte, klein en heel snel omhoog draaiend. Toen liepen we terug en zijn bij het strandje gaan liggen en hebben we twee uur gesnorkeld. Er waren heel veel vissen. Hele grote vissen ook. Echt super tof om te zien. Toen zijn we lekker gaan liggen om even heerlijk te ontspannen. Super. Toen we terug kwamen van weer een druk boottochtje, zijn we lekker wat gaan eten en was het weekend alweer voorbij.

Morgen gaan we dus zeilen, het er nu al zin in!!!