milouenpatrick.reismee.nl

Alweer een week voorbij

Hallo lieve mensen,

Er is alweer een week voorbij, waarin veel is gebeurd. Hier een overzichtje van deze week:

Doordeweeks is Patrick natuurlijk gewoon aan het werk. We staan samen op rond 07:00 en gaan dan samen ontbijten. Het ontbijt is lekker, eitjes zijn goed :) en het is allemaal erg uitgebreid. Dan gaat P naar ze werk en ga ik terug naar de kamer, om nog wat verder te slapen. Meestal wordt ik dan rond 10/11 wakker. Dan ga ik douche, computeren, boodschappen doen, boekje lezen en lekker bruin worden. Als P rond 17:00 dan terug komt blijven we nog even op de hotel kamer en gaan we een restaurantje uitzoeken. Wat opvalt hier, is dat 9 van de 10 restaurantjes Italiaans zijn. Veel pasta's en pizza's dus. 's Avonds meestal bij een restaurantje eten waar voetbal aanstaat. Als Spanje speelt is het helemaal feest. Ik heb nog nooit zulke fanatieke mensen gezien, niet te geloven. Toen Nederland van Brazilie won, zaten wij blij te wezen in een zaal vol Brazilianen of Spanjaarden (Spanjaarden waren natuurlijk voor Brazilie, aangezien dit land ook spaans spreekt). Heerlijk.

Zaterdag 3 juli:

Zijn we naar het strand Es Trenc gegaan. Een plekje wat door een van Patricks collega's is aangewezen. Alleen maar Spaanse toeristen die topless of naakt op het strand lagen. Het strand was super mooi. In een baai, zo blauw dat je de bodem kon zien en met veel brutale vissen die proberen de luchtbelletjes van de benen te zuigen als je niet oppast. Maar toen we wat wilde gaan eten ging het mis. Ik zag niets meer, behalve vlekken en het geluid werd dof. Kon niet/nauwelijks nog op me benen staan en was bijna flauwgevallen. Snel in de schaduw gaan zitten en P is iets van suiker gaan halen. Hij kwam terug met een slush puppy, die toch wel erg ziet was en een heerlijke halve galia meloen. Toen ik dit op had ging het allemaal stukken beter. Gewoon een wegtrekker, omdat we nog niets hadden gegeten dan het ontbijt en niets hadden gedronken (het was 12:30 toen we daar kwamen). Oepsie, waar alles is uiteindelijk goed gegaan. Toen zijn we toch maar naar huis gegaan en zijn we gaan lunchen bijCappuccino, een toch wel erg grote keten, een grand café waar ze heerlijke en grote broodjes serveren.

Zondag 4 juli:

Zijn we naar het plaatsje Sollèr gegaan. Ook dit plekje was aangewezen door locale Spanjaarden. Een super leuk klein dorpje, waar een soort van tram rijdt. Je kunt het de tram van Palma naar Sollèr gaan, maar wij zijn met de Caddy over de bergen gegaan, wat veel leuker en spannender was. We moesten over scherpe bochten en steile weggetjes, maar het uitzicht was echt super. We hebben daar even rond gekeken, zijn zelfs in een (gratis) museum van Picasso geweest en hebben daar geluncht. Toen zijn we nog door de plaatsjes Deià en Valldemossa geweest. Ook daar was het uitzicht super. Naar Valldemossa willen we nog een keer terug, om daar ook nog even rond te kijken. Het zag er super uit, met allerlei winkeltjes, restaurantjes en kleine weggetjes.

Voor volgend weekend willen we misschien scooters huren, om lekker over het eiland de scheuren. Wordt leuk!

Wil

Succes vanavond,Spanje/Duitsland.
Heb je wel je oranje shirtje mee voor vw?